FrmArtuklu

FrmArtuklu

Kaliteli Paylaşımın Adresi


Go Back   FrmArtuklu > (¯`·.(¯`·.Forum Artuklu Duyurular.·´¯).·´¯) > Frmartuklu Soru-Cevap Bölümü



Atatürkün Türk müziğine verdiği önem ve öncelik nedir?

Frmartuklu Soru-Cevap Bölümü icinde Atatürkün Türk müziğine verdiği önem ve öncelik nedir? konusu , Atatürk'ün Türk müziğine verdiği önem ve öncelik nedir?...

Yeni Konu aç  Cevapla
 
Seçenekler
Alt 03-01-2012   #1 (permalink)
Kayıtsız Üye
Standart Atatürkün Türk müziğine verdiği önem ve öncelik nedir?

Sponsorlu Bağlantılar


Atatürk'ün Türk müziğine verdiği önem ve öncelik nedir?

 

  Hızlı Cevap
Alt 03-01-2012   #2 (permalink)
Standart Cevap: Atatürkün Türk müziğine verdiği önem ve öncelik nedir?


Atatürkün Türk müziğine (musikisine) verdiği önem tartışmasız çok büyüktür. Atatürk sanatın her türlüsüne önem verdiği gibi, sanatçılara da ayrı bir değer verir, sanatla uğraşılması gerektiğini her fırsatta dile getirirdi. Ayrıca müzik eşliğinde dans etmeyide çok severdi.

Atatürk’ün müzik ile ilgili sözleri

"Müzik hayatın neşesi, ruhu, sevinci ve her şeyidir."

"Hayatta müzik lazım değildir. Çünkü hayat müziktir. Müzik ile ilgisi olmayan varlıklar insan değildirler. Eğer söz konusu olan hayat insan hayatı ise müzik mutlaka vardır. Müziksiz hayat zaten mevcut olamaz."

"Sanat güzelliğin ifadesidir. Bu ifade söz ile olursa şiir, nağme ile olursa musiki, nakş ile olursa ressamlık, oyma ile olursa heykeltıraşlık, bina ile olursa mimarlık olur."

"Güzel sanatların hepsinde ulus gençliğinin ne türlü ilerletilmesini istediğinizi bilirim. Ancak bunda en çabuk, en önde qötürülmesi gerekli olan Türk müziğidir. Bu ulusun yani değişikliğine ölçü, müzikte değişikliği alabilmesi, kavraya bilmesidir."

"Hayatlarını büyük bir sanata vakfeden bu çocukları sevelim."
Google isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Hızlı Cevap
Alt 03-01-2012   #3 (permalink)
Standart Cevap: Atatürkün Türk müziğine verdiği önem ve öncelik nedir?


Atatürk'ün Türk Müziğine Verdiği Önem
Atatürk, bütün sanat dallarına önem verdiği gibi, müziğe de büyük önem vermiştir. 1913 yılında Sofya’da askeri ateşe olarak görev yaptığı dönemde, çok sesli müziğe ilgi duymaya başlamış, klasik müzik konserlerine ve operalara giderek bu tarz müzik türlerini yakından tanıma fırsatı bulmuştur.

Cumhuriyetin ilan edilmesinin ardından bir çok yeniliklere imza atan Atatürk, topluma öz Türk musikisi dışında, klasik müzik ve operayı da sevdirmek ve tanıtmak için çalışmalarda bulunmuş, bu tür müzik konserlerini izlemeye giderek, halkında bu yeni müzik türlerini sevmesini arzulamıştır.


Türk toplumuna evrensel müziğin çok sesli ezgilerini tanıtmayı, sevdirmeyi amaçlayan Atatürk, Türk musikisinin gücünü ve etkisini hiç bir zaman görmezden gelmemiş, şarkılar ve türküler onun günlük yaşamının bir parçası olmuştur adeta.


Türk kültüründe önemli bir yere sahip olan türkülerin toplumun bir aynası olduğunu, hüznü ve sevinci içerisinde barındırdığını iyi bilen Büyük Önder, “Müzik hayatın neşesi, ruhu, sevinci ve her şeyidir” demek suretiyle, müziğin yaşamın ta kendisi olduğunu ifade etmiştir.


Atatürk’ün beğendiği bestekâr, güfteci ve güçlü yorumcular arasında bulunan; Münir Nurettin Selçuk, Saadettin Kaynak, Mustafa Nafiz, Afitap, Yesarî Asım Arsoy, Hamiyet, Safiye Ayla, Müzeyyen Senar, Selahattin Pınar ve daha nice sanatçıların seslendirdiği şarkı ve türkülerden başka, Atatürk’ün tren yolculukları sırasında Necip Celal Andel’in Seyyan (Oskay) tarafından seslendirilen “Yıllar” tangosunu dinlemesi, O`nun müziğin her dalı ile yakından ilgilendiğinin göstergesidir.


Atatürk’ün bir başka türlü sevdiği ve dinlerken duygulandığı Rumeli türkülerini de unutmamak gerekir. Falih Rıfkı Atay, ‘Çankaya’ adlı kitabında, Atatürk’ün Rumeli türkülerini dinlerken hissettiklerini “Rumeli türkülerini söylerken derin ve onulmaz bir gurbet ve sıla acısı gözlerinde yaşarırdı” sözleriyle açıklar.


Şarkı ve türkü dinlemekten büyük keyif alan Atatürk, söylenen şarkı ve türkülere kendiside zaman zaman eşlik etmiş, sahnedeki sanatçılar ile yakından ilgilenmiştir.


Atatürk’ün müziğe verdiği önem ve müziğin gelişimine dair yaptığı çalışmalar, onun bir sanat aşığı olduğunun ispatıdır adeta.


Atatürk’ün sevdiği şarkı ve türkülerden bazıları

Söyle Ruhum Sevdan Beni Kaç Yıl Yakacak
Aşk Denilen Cellata
Aman Beyim
Kadın Kıyma Canıma
Çeşmesinin Üstüne
Beni Sevmez Biliyorum
Gözlerim Arıyor Seni Her Yerde
Ayrılamam Ölsem Bile
Dağları Hep Kar Aldı
Gönül Durmaz Su Gibi Çağlar
Gözüne Sürme Çekmiş
Yüzüne Dolan Her Gece (Gözün Aydın)
Tam Üç Sene
Beyoğlu’ndan Geçerken
Gelmiş İken Buraya (Çal-Çal)
Ağlarım Çağlar Gibi
Fırat (Bingöllerden Süzülürsün)
Demedim Hiç Ona Kimsin (Ah Kadın Ah O Kadın)
Bahçenizde Sümbül Olsam Sevdiğiniz Bir Gül Olsam
Köpürsün Badeler Taşsın Dökülsün Neş’eler Gelsin
Süzüp Süzüp de Ey Melek
Bir Nev-Civansın Şuh-i Cihansın
Etme Beyhude Figan Vazgeç Gönül
Çiçekten Nağmeden Bir Deste Bağlar
Bir Yer ki Sabah Olmayacaktır
Leylakların Hayali Salkımların Emeli
Aşkınla Yanan Gönlüme
Delisin Deli Gönlüm
Sabah Yıllardan Beri
Yürü Dilber Yürü Ömrümün Varı (Sürmelim Aman)
Cana Rakibi Handan Edersin
Yanık Ömer
Şahane Gözler Şahane
Alişimin Kaşları Kare
Yemen Türküsü
Vardar Ovası
Çanakkale İçinde
Dağlar Dağlar Viran Dağlar
Havada Bulut Yok
Bülbülüm Altın Kafeste
Kırmızı Gülün Alı Var
Atladım Bahçene Girdim
Sarı Zeybek

Atatürk döneminde müziğin gelişimi adına yapılan çalışmalar

Makam-ı Hilâfet Mızıkasının İstanbul’dan başkent Ankara’ya getirilerek ‘Riyaset-i Cumhur Musiki Heyeti’ adı altında yeni bir yapıya dönüştürülmesi (1924).

Tevhid-i Tedrisat Kanununun (Öğretimi Birleştirme Yasasının) yürürlüğe girmesiyle genel müzik eğitiminin lâik bir temele oturtulması (1924).


Ankara’da Musiki Muallim Mektebinin kurulup açılması (1924).


Tekke ve zaviyelerin kapatılmasıyla tekke müziğinin varlık nedeni ve ortamının kaldırılması (1924).


Müzik öğrenimi için Avrupa’ya yetenekli gençlerin gönderilmeye başlanması (1925).


Halk müziği ezgilerinin derlenmeye başlanması (1925) ve notaya alınan ezgilerin yayımına geçilmesi (1926).


Batı müziği bölümü eklenmiş olan İstanbul’daki Dârülelhanın konservatuvara dönüştürülmesi (1926).


İstanbul Belediye Konservatuvarı’nda geleneksel Türk Sanat Müziği eserlerinin saptanmasıyla görevli Tesbit ve Tasnif Heyeti’nin kurulması (1926) ve bu eserleri seslendirmek için Konservatuvarda İcra Heyeti’nin oluşturulması (1927).


Avrupa’daki müzik öğrenimini tamamlayarak yurda dönen gençlerin Musiki Muallim Mektebinde görevlendirilmesi (1927-1930).


Çok sesli müziğe temel olmak üzere müzik teorisi kitaplarının yayımlanmaya başlaması (1928)


Balkan Oyunları Müzik Festivali’nin düzenlenmesi (1931).


Halkevlerinin kurulması ve halkla bütünleşmek üzere etkinliklerinin başlaması (1932).


Atatürk’ün ünlü 10. Yıl Söylevi’nde Türk müzik kültüründe “çağdaşlaşma” amacını belirtmesi (1933) ve TBMM’nin açılış söylevinde evrenselleşmeyi açıkça dile getirip kültürel hedef olarak göstermesi (1934).


İlk Türk operası kabul edilen Öz Soy’un Adnan Saygun tarafından bestelenip sahnelenmesi (1934).


Millî Musiki ve Temsil Akademisi Kanunu’nun çıkarılması (1934).


Müzik alanını da kapsayan Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü’nün kurulması (1935).


Başta Paul Hindemith olmak üzere, Avrupa’dan ünlü müzik uzmanlarının davet edilerek görevlendirilmesi (1934-1935-1936).


Ankara Devlet Konservatuvarı’nın kurulması ve öğretime başlaması (1936).


Musiki Muallim Mektebi’nin Gazi Terbiye Enstitüsü’ne aktarılarak bağlanması (1937- 1938).


Türkiye’de bilimsel yöntemle uygulanan en büyük ve en geniş kapsamlı halk ezgileri derleme çalışmalarının başlaması (1937).


Türkiye’nin ilk büyük halk müziği arşivi olarak Ankara Devlet Konservatuvarı’nda Türk Halk Ezgileri Arşivi’nin kurulması (1937).


Ankara’da Askerî Mızıka Okulu’nun kurularak öğretime başlaması (1938).
Mavi_Sema isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Hızlı Cevap
Alt 13-12-2012   #4 (permalink)
Kayıtsız Üye
Standart Cevap: Atatürkün Türk müziğine verdiği önem ve öncelik nedir?


saol admin ödevi yaptım
  Hızlı Cevap
Alt 18-12-2012   #5 (permalink)
Kayıtsız Üye
Standart Cevap: Atatürkün Türk müziğine verdiği önem ve öncelik nedir?


bu site sayesinde 100 aldım
  Hızlı Cevap
Alt 30-12-2012   #6 (permalink)
Kayıtsız Üye
Standart Cevap: Atatürkün Türk müziğine verdiği önem ve öncelik nedir?


site çok güzel müzik performans ödevimi yapmamı sağladı site kurucularına çok teşekkür ediyorum.
  Hızlı Cevap
Alt 08-01-2013   #7 (permalink)
Kayıtsız Üye
Standart Cevap: Atatürkün Türk müziğine verdiği önem ve öncelik nedir?


Performans ödevimi yaptım çok sağolun
  Hızlı Cevap
Alt 10-01-2013   #8 (permalink)
Kayıtsız Üye
Standart Cevap: Atatürkün Türk müziğine verdiği önem ve öncelik nedir?


müzik ödevimi yaptım sağolun teşekkürler
  Hızlı Cevap
Alt 19-03-2013   #9 (permalink)
semih
Standart Cevap: Atatürkün Türk müziğine verdiği önem ve öncelik nedir?


saol admin sayende performansım çok iyi olacak ve 100 alıcam umarım
  Hızlı Cevap
Alt 28-03-2013   #10 (permalink)
Kayıtsız Üye
Standart Cevap: Atatürkün Türk müziğine verdiği önem ve öncelik nedir?


müziködevimi yaptım sağolun çok teşekkürler
  Hızlı Cevap
Yeni Konu aç  Cevapla

Sayfayı Paylaş

Hızlı Cevap
Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın
Sorunun cevabını alttaki kutucuğa yazınız. (Gerekli)

Mesajınız:

Seçenekler


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Atatürkün Basına Verdiği Önem ve Türk Basınına Katkıları Nelerdir? Eylül Atatürk Hakkında Herşey 0 05-10-2011 14:45
Atatürk’ün müzikle ilgili Anısı, Atatürkün Türk ve Dünya musikisine verdiği önem SeLeN Atatürk Hakkında Herşey 0 08-08-2011 01:05
Atatürkün basına verdiği önem ve türk basınına katkıları Mavi_Sema Atatürk Hakkında Herşey 0 21-02-2011 03:13
Atatürkün türk diline verdiği önem nedir Mavi_Sema Seviyeli-Ciddi Konular 0 17-02-2011 12:52
Atatürkün Türk Tarihine Verdiği Önem İle İlgili Söylediği Sözler SeLeN Güzel Sözler-Mesajlar 0 01-02-2011 13:00


Saat: 21:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.
Frmartuklu.Net ©2008 - 2014